Kayıtlar

YARATICI SÜRECİN EVRELERİ NELERDİR?

Bir önceki yazımızda Yaratıcılık Nedir? sorusuna cevaplar aramaya çalışmıştık. Okumadıysanız öncelikle bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Yaratıcılığın ne olduğu konusunda bilgi sahibi olduktan sonra yaratıcılığa giden yolda sırasıyla hangi aşamalardan geçilmesi gerektiğine değineceğim. Yaratıcı fikirler bazen bir olay karşısında aniden beliriveren ve düzenli bir sürecin adımlarını takip etmiyormuş hissi uyandıran fikirler olabilir. Oysa bu fikrin oluşabilmesi için düşünce sistemimizin olaylar arasında bağlar kurması gerekmektedir. Bu bağların kurulabilmesi için de öncelikle bağ kurulacak bilgilerin, olayların önceden öğrenilmiş, yaşanılmış olması gerekmektedir. Biraz daha açacak olursak Yaratıcılık Nedir yazımızda verdiğimiz tekerlekli bavul örneğinde bavulun daha kolay taşınabilmesi için bavula teker ekleme fikri kişiye bavul taşıma esnasında gelmiştir ancak kişinin teker ile ilgili bir ön bilgisi mevcuttur. En temel haliyle yaratıcılığın 4 aşaması mevcuttur. Bunlar; ...

YARATICILIK NEDİR

Yaratıcılık, yenilikçilik, inovasyon  son zamanlarda en çok konuşulan, kurumsal firmaların da iş süreçlerinde kullanmak istediği kavramların başında geliyor. Yaratıcılık tek bir alanda değil, akla gelebilecek her alanda uygulanabilenecek, olmayan bir şeyi hayal edebilme, bunu hayata geçirebilme ya da bir şeyi herkesten farkli yollarla yapabilme ve yeni fikirler geliştirebilme yeteneği olarak tanımlanabilir. Günlük hayatta yapılan birçok iş zamanla farkına varmasak da rutine bağlanabiliyor ve hep aynı şekilde yapılmaya devam ediliyor. Benzer süreç iş hayatında da yaşanıyor, yeni bir çalışana bilgi aktarımı yapılırken de mevcut süreç iş akışı çerçevesinde anlatılıyor. Uzun süre aynı işi yapan kişinin bakış açısı zamanla körebileceğinden yeni yöntemler denemekten kaçınabiliyor, getirilebilicek yenilikler genelde bu işi kendinden sonra yapacak kişilerden bekleniyor. Turkcell CEO’su Süreyya Ciliv inovasyonu “ İnovasyon;  bir fikir, ürün ya da hizmetin ekonomik ve toplumsa...

NEDEN GİRİŞİMCİ OLMALISINIZ

İyi kazanmak ve özgür olmak mı istiyorsunuz? Kendi kararlarınızı vermek, sevdiğiniz işi yapmak ve istediğiniz geleceği oluşturmak istiyorsanız bunu başarmanın en iyi yolu kendi işinizi kurmaktır. Aşağıda vakit kaybetmeden kendi küçük işletmenizi kurmanız için 15 sebep sıralanmıştır. 1. Yeterli zaman bulabilirsiniz Belki zamanınız kısıtlıdır ama zamanınızı nasıl kullanacağınıza siz karar vereceksiniz. Yerin altında sıkışıp kalsanız ve sadece 24 saatlik oksijeniniz kalsa Twitter’a girmez, arkadaşlarınızla chatleşmez ya da televizyon karşısında vakit öldürmezdiniz, muhtemelen kurtulmak için toprağı kazardınız. Hayalinizdeki iş sizin için hayati bir önem taşıyorsa aciliyet sıralamasında birinci sıraya koyarsınız. Bu sayede işinizi kurmak için zaman yaratabilirsiniz. Size gerekli olan zamanı yaratmak o işi ne kadar istediğinize bağlıdır. 2. Para problem değil Girişimcilik kıt kaynakları (para, personel, zaman) kullanarak bir şeyler yaratma sanatıdır.  Bununla yüzleşi...

GİRİŞİMCİLERİN HAYATI HAKKINDA KİMSENİN ANLATMADIKLARI

 Zaman içerisinde çok fazla iş yüküyle nasıl baş edileceği hakkında tek bir kuraldan bahsetmek kolay değil. Girişimcilik dünyasını tanımak ve daha iyi anlamak için daha geniş bir açıdan bakmak gerek. Girişimcileri aslında çalışan kitlesindeki gelişigüzel bir grup olarak ele alabiliriz. Girişimciler de kendi aralarında birçok farklı gruplara ayrılırlar, metroda birlikte seyahat ettiğiniz birbirinden farklı bir grup insan gibi. Metro örneğindeki yolculuk arkadaşlarınız ve sizin aranızdaki benzerlik girişimciler için de geçerli: aralarındaki en önemli ortak özellik, aynı anda aynı trende seyahat ediyor olmaları. Girişimcilerle ilgili her şeyi anlatmak mümkün olmasa da, bu yazımızda sizlerle paylaştığımız tecrübeler ilham verici olabilir. 1- Her girişimci farklıdır İşin özü, her insan gibi girişimciler de birbirinden farklı karakterlere sahiptirler. Seri üretimden çıkmış gibi görünen bir girişimci tarzından bahsedemeyiz. Eğer girişimciler hakkında belirli ideallere sahipseniz, b...